Úvod
Výzva na predkladanie ponúk
Prihlásenie
Portál EVO
Serverový čas
Čakám na serverový čas.
aug
28
Lehota vysvetľovania
08/28/2014
09:59:00 AM CEDT
aug
28
Lehota na ponuky
08/28/2014
10:00:00 AM CEDT
aug
28
Lehota na otváranie
08/28/2014
10:30:00 AM CEDT
VÝZVA NA PREDKLADANIE PONÚK (PODLIMITNÉ ZÁKAZKY)
Formulár: Formulár č. 7 podľa Vyhlášky č. 171/2013 Z. z.
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ/OBSTARÁVATEĽ
Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky
IČO:
00165182
Námestie SNP 33, 81331 Bratislava - mestská časť Staré Mesto
Slovensko
Kontaktné miesto (miesta):
Ministerstvo kultúry SR
Kontaktná osoba:
Jana Petrovičová
Telefón:
+421 220482555
Fax:
+421 220482573
Email:
jana.petrovicova@culture.gov.sk
Adresa hlavnej stránky verejného obstarávateľa (URL):
http://www.culture.gov.sk
Ďalšie informácie možno získať na
už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Súťažné a doplňujúce podklady možno získať na
už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Ponuky budú doručené na
už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
I.2.
Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
I.2.1.
Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
MS - Ministerstvo alebo iný štátny orgán vrátane jeho regionálnych alebo miestnych útvarov
Zatriedenie obstarávajúceho subjektu podľa zákona: span>
§ 6 ods. 1 písm. a)
ODDIEL II. PREDMET ZÁKAZKY
II.
OPIS
II.1.
Názov zákazky
Rekonštrukcia Galérie Ľudovíta Fullu SNG Ružomberok
II.1.2.
Druh zákazky a miesto uskutočňovania stavebných prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Stavebné práce
Hlavné stavenisko alebo miesto uskutočňovania stavebných prác:
Galéria Ľudovíta FULLU, katastrálne územie: Ružomberok
NUTS kód:
SK031
II.1.3.
Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Predmetom zákazky je uskutočnenie stavebných prác súvisiacich s rekonštrukciou Galérie Ľudovíta FULLU v Ružomberku, ktorá je evidovaná v Registri nehnuteľných kultúrnych pamiatok vedenom Pamiatkovým úradom Slovenskej republiky pod č.11842/1. Predmet zákazky zahŕňa:
- Komplexné odstránenie nevyhovujúceho obkladu FeAl z horného kubusu stavby, hliníkových výplní otvorov a ich nahradenie novými materiálmi, výrobkami s vyhovujúcimi technickými parametrami;
- Odstránenie určených obkladov stien, nášľapných vrstiev podláh a ich nahradenie novými materiálmi
- Rozobratie časti kamenného obkladu v časti kde je obklad prelomený a odpadnutý
- Odstránenie všetkých klampiarskych výrobkov
- Rekonštrukcia elektroinštalácie a jej nahradenie novými rozvodmi s vyhovujúcimi technickými parametrami
- Rekonštrukcia zdravotechniky, vzduchotechniky, vykurovania
- Zrealizovanie nových hliníkových výrobkov, nových vnútorných úprav stien, podláh stropov a nových povrchových úprav fasád, kamenného obkladu a náterov zámočníckych výrobkov
- Obstaranie a montáž bezpečnostného systému.
V rámci realizácie predmetu zákazky bude zrekonštruovaná plocha: 1 134,41 m a zateplená plocha 2 467,78 m. Podrobný opis predmetu zákazky bude uvedený v súťažných podkladoch.
II.1.4.
Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 45212314-0
Doplňujúce predmety
Hlavný slovník: 45212350-4, 45212354-2, 45454100-5
II.2.
Množstvo alebo rozsah zákazky
II.2.1.
Celkové množstvo alebo rozsah
Predmetom zákazky je rekonštrukcia Galérie Ľudovíta FULLU v Ružomberku. Predpokladaná hodnota zákazky je 641 271,19 EUR bez DPH, pričom opcia z tejto sumy môže dosiahnuť výšku 106 879,19 EUR bez DPH.
Možnosť opcie až do výšky 106 879,19 EUR bez DPH na prípadné ďalšie nepredvídateľné stavebné náklady a rekonštrukčné práce v rámci plnenia predmetu zákazky.
II.2.2.
Predpokladaná hodnota predmetu zákazky bez DPH
Hodnota
641 271,1900
EUR
II.3.
Trvanie zmluvy alebo lehota dodania
Obdobie
v mesiacoch (od zadania zákazky)
Zadajte hodnotu:
12
ODDIEL III. OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1.
Podmienky účasti
III.1.1.
Osobné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti:
Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa §26 ods.1 zákona o verejnom obstarávaní a preukázať ich splnenie dokladmi podľa § 26 ods.2, resp. ods.4 a ods.5 alebo podľa § 128 ods.1 zákona o verejnom obstarávaní, v zmysle ktorého uchádzač vo verejnom obstarávaní preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní podľa § 26 údajmi a dokladmi, zapísanými v zozname podnikateľov. V prípade, že uchádzač nemá v zozname podnikateľov zapísaný doklad, ktorým preukazuje splnenie osobného postavenia podľa § 26 ods.1 písm. h), verejný obstarávateľ požaduje, aby uchádzač predložil čestné vyhlásenie, že nemá právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní alebo nie je osobou podľa § 26 ods.1 písm. h). V prípade, že uchádzač nemá v zozname podnikateľov zapísané doklady, ktorými preukazuje splnenie osobného postavenia podľa §26 ods. 1 písm. i) a písm. j), verejný obstarávateľ požaduje, aby uchádzač predložil čestné vyhlásenie, že nemá nesplnenú povinnosť podľa § 26 ods.1 písm. i ) a písm. j)zákona o verejnom obstarávaní.
prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená vo verejnom obstarávaní, sa požaduje preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne. Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
Podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom.
Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potrebu jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona: Podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia sú taxatívne dané zákonom o verejnom obstarávaní a vyplývajú z § 26 zákona o verejnom obstarávaní.
III.1.2.
Ekonomické a finančné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti:
1) Podľa § 27 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní vyjadrením banky alebo pobočky zahraničnej banky, ktorým môže byť prísľub banky alebo pobočky zahraničnej banky o poskytnutí úveru,
2) Podľa § 27 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní prehľadom o celkovom obrate alebo prehľadom o dosiahnutom obrate v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka, najviac za posledné 3 hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začiatku prevádzkovania činnosti, pričom požiadavka na výšku obratu za obdobie jedného hospodárskeho roku nesmie presiahnuť trojnásobok predpokladanej hodnoty zákazky vypočítanej na obdobie 12 mesiacov.
Odôvodnenie primeranosti podmienok účasti v zmysle § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní:
V súlade s § 27 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní požaduje verejný obstarávateľ predložiť záväzný úverový prísľub banky z dôvodu zabezpečenia plynulosti realizácie stavebných prác a bezproblémového finančného prekrytia obdobia medzi zahájením realizácie zákazky a ich úhradou zo strany verejného obstarávateľa.
V súlade s § 27 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní požaduje verejný obstarávateľ predložiť vyjadrenie banky/bánk o schopnosti plniť si finančné záväzky. Toto vyjadrenie banky/bánk je žiadané z dôvodu overenia solventnosti a kredibility uchádzača.
V súlade s § 27 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní požaduje verejný obstarávateľ predložiť prehľad o celkovom obrate a výkazy ziskov a strát alebo výkazy o príjmoch a výdavkoch za roky 2011, 2012 a 2013, resp. za posledné 3 hospodárske roky. Tieto doklady požaduje predložiť za účelom získania informácií o obratoch uchádzačov a ďalších relevantných informácií o finančnom a ekonomickom postavení uchádzačov, ktoré sú nevyhnutné na posúdenie ich finančnej a ekonomickej kondície a schopnosti realizovať zákazku. Verejný obstarávateľ stanovil minimálny požadovaný celkový obrat za posledné 3 roky po dôkladnom posúdení a primerane k typu, charakteru, finančnému objemu a dĺžke realizácie zadávanej zákazky tak, aby na jednej strane vybral zhotoviteľa schopného realizovať predmetnú zákazku, no na druhej strane neprimerane neobmedzil otvorenú hospodársku súťaž. Stanovenie minimálneho požadovaného obratu uchádzača je nevyhnutné pre výber zmluvného partnera, garantujúceho plynulú a bezproblémovú realizáciu zákazky bez zbytočných prieťahov a jej úspešné dokončenie v zmluvne dohodnutom termíne.
V prípade, že uchádzač využije na preukázanie finančného a ekonomického postavenia finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah v čase podania ponuky, je uchádzač povinný verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukáže uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 zákona vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač preukázal finančné a ekonomické postavenie zdrojmi inej osoby a počas trvania zmluvy dôjde k plneniu, ktorého sa preukázanie týka, uchádzač je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená na verejnom obstarávaní, požaduje sa preukázanie splnenia podmienok účasti podľa tohto bodu za všetkých členov skupiny spoločne.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov :
Na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti je nevyhnutné predložiť nasledovné doklady a splniť nižšie uvedené podmienky:
1) Podľa § 27 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní:
1.1 záväzný prísľub banky, alebo pobočky zahraničnej banky o tom, že v prípade že o to uchádzač požiada, banka mu poskytne úver na realizáciu predmetu zákazky vo výške minimálne 500 000 EUR. Prísľub banky nesmie byť starší ako tri mesiace ku dňu predkladania ponúk;
1.2 vyjadrenie banky, že za posledných 36 mesiacov predchádzajúcich dňu uverejnenia tejto zákazky vo Vestníku VO nebol uchádzač v nepovolenom debete a je schopný plniť svoje záväzky voči banke. V prípade, ak má uchádzač vedené účty vo viacerých bankách, predloží toto vyjadrenie od všetkých bánk, v ktorých má vedené účty. Zároveň predloží čestné vyhlásenie, že v iných bankách ako tých, ktorých vyjadrenie predkladá, nemá vedené účty ani žiadne záväzky. Výpis z účtu sa nepovažuje za vyjadrenie banky.
2. Podľa § 27 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní:
2.1 prehľad o celkovom obrate a výkazy ziskov a strát alebo výkazy o príjmoch a výdavkoch za roky 2011, 2012 a 2013, resp. za posledné 3 hospodárske roky, ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti, pričom uchádzač farebne zvýrazní celkový obrat .
2.1 prehľad o celkovom dosiahnutom obrate za posledné tri roky 2011,2012 a 2013, resp. za posledné 3 hospodárske roky za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činností; pokiaľ nie je súvaha alebo výkaz o majetku a záväzkoch dostupná v registri účtovných závierok, spravovanom Ministerstvom financií SR prostredníctvom Datacentra, uchádzač predloží súvahu alebo výkaz o majetku a záväzkoch overené príslušným správcom dane alebo audítorom, pričom uchádzač farebne zvýrazní celkový obrat.
V prípade, že doklady predkladá uchádzač so sídlom mimo územia Slovenskej republiky, musí predložiť doklady ekvivalentné k výkazu ziskov a strát alebo výkazu o príjmoch a výdavkoch, ktorými preukazuje splnenie podmienok účasti v pôvodnom jazyku a súčasne musia byť preložené do slovenského jazyka, okrem dokladov predložených v českom jazyku. V prípade zistenia rozdielov v obsahu dokladov predložených v pôvodnom jazyku a preložených dokladov v slovenskom jazyku, je rozhodujúci úradný preklad v slovenskom jazyku. Podmienkou účasti uchádzača je výška celkového obratu minimálne 1 600 000 EUR za roky 2011 až 2013 súhrnne (resp. za posledné tri hospodárske roky, ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti).
III.1.3.
Technická alebo odborná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti:
1) Podľa §28 ods. 1 písm. b) zoznamom stavebných prác uskutočnených za predchádzajúcich päť rokov (t.j. za posledných 60 mesiacov predchádzajúcich dňu uverejnenia tejto zákazky vo Vestníku VO) doplneným potvrdeniami o uspokojivom vykonaní stavebných prác s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia prác a zhodnotenia uskutočnených prác podľa obchodných podmienok, ak odberateľom 1. bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia, 2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich uskutočnení, doplneným dokladom, preukazujúcim ich uskutočnenie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli uskutočnené.
2) Podľa §28 ods. 1 písm. c) údajmi o technikoch alebo technických orgánoch, tých, ktorí sú zodpovední za kontrolu kvality bez ohľadu na to, v akom zmluvnom vzťahu sú k uchádzačovi alebo záujemcovi; ak ide o zákazku na stavebné práce, tých, na ktorých sa môže uchádzač alebo záujemca obrátiť so žiadosťou o vykonanie týchto prác.
3) Podľa §28 ods. 1 písm. g) údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za riadenie stavebných prác alebo za poskytnutie služieb.
4) Podľa §28 ods. 1 písm. h) uvedením opatrení environmentálneho manažérstva, ktoré uchádzač alebo záujemca použije pri plnení zmluvy, ktorej predmetom je uskutočnenie stavebných prác alebo poskytnutie služby.
Odôvodnenie primeranosti podmienok účasti v zmysle § 100 ods. 1 písm. b) a § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní:
V súlade s § 28 ods. 1 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní požaduje verejný obstarávateľ preukázať realizáciu minimálneho množstva stavebných prác za posledných 60 mesiacov predchádzajúcich dňu uverejnenia tejto zákazky vo Vestníku VO v stanovenom minimálnom finančnom objeme z dôvodu výberu zmluvného partnera, majúceho dostatočné skúsenosti s úspešnou realizáciou rovnakých alebo podobných zákaziek. Preukázanie úspešnej realizácie stanoveného minimálneho počtu zákaziek vedie k výberu zhotoviteľa, garantujúceho profesionálnu, plynulú a bezproblémovú realizáciu zákazky bez zbytočných prieťahov a jej úspešné dokončenie v zmluvne dohodnutom termíne.
Podmienka účasti podľa § 28 ods. 1 písm. c) zákona o verejnom obstarávaní je zadefinovaná striktne vo vzťahu k predmetu zákazky, vo väzbe na podmienku podľa § 29 zákona o verejnom obstarávaní s cieľom dosiahnuť čestnú hospodársku súťaž medzi kvalifikovanými dodávateľmi.
Podmienka účasti podľa § 28 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní, podľa ktorej požaduje verejný obstarávateľ predložiť údaje o vzdelaní a odbornej praxi osôb (s odbornou spôsobilosťou na vedenie stavby s odborným zameraním na pozemné stavby, s odbornou spôsobilosťou reštaurátor a s odbornou spôsobilosťou -tesár), je nevyhnutná pre zabezpečenie vedenia a realizácie stavebných prác osobami s dostatočnými skúsenosťami z vedenia a realizácie stavebných prác, približujúcich sa svojou povahou zadávanej zákazke.
Podmienka účasti podľa § 28 ods. 1 písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, podľa ktorej požaduje verejný obstarávateľ predložiť certifikát systému environmentálneho manažérstva v oblasti realizácie stavebných prác je nevyhnutná pre zabezpečenie realizácie stavebných prác spôsobom šetrným k životnému prostrediu.
V prípade, že uchádzač využije na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah v čase podania ponuky, je uchádzač povinný verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukáže uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 zákona vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými alebo odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy dôjde k plneniu, ktorého sa preukázanie týka, uchádzač je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
Z uchádzačom predkladaných dokladov a/alebo dokumentov preukazujúcich spôsobilosť podľa § 28 zákona o verejnom obstarávaní musí byť zrejmé splnenie vyššie identifikovanej minimálnej úrovne požadovanej verejným obstarávateľom a rovnako musí byť zrejmé, že preukazovanie sa týka osoby uchádzača.
V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená na verejnom obstarávaní, požaduje sa preukázanie splnenia podmienok účasti podľa tohto bodu za všetkých členov skupiny spoločne.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov :
1) Podľa § 28 ods. 1 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ požaduje predložiť zoznam uskutočnených stavebných prác rovnakého alebo obdobného charakteru ako je predmet zákazky za posledných 60 mesiacov predchádzajúcich dňu uverejnenia tejto zákazky vo Vestníku VO, doplnený potvrdeniami o uspokojivom vykonaní stavebných prác s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia prác a zhodnotenia uskutočnených prác podľa obchodných podmienok. Dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača o dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim uskutočnenie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého bola zákazka uskutočnená.
Za stavebné práce rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky bude verejný obstarávateľ považovať uskutočnenie rekonštrukcie na národnej kultúrnej pamiatke zapísanej v registri nehnuteľných kultúrnych pamiatok vedenom Pamiatkovým úradom Slovenskej republiky zriadeným podľa zákona č. 29/2 002 Z. z. o ochrane pamiatkového fondu alebo inom rovnocennom zozname nehnuteľných národných kultúrnych pamiatok v inej členskej krajine EÚ, resp. inom ekvivalentnom doklade preukazujúcom, že ide o kultúrnu pamiatku, ktorej pamiatková ochrana a zápis do príslušného národného zoznamu musí vyplývať zo zákona.
Stavebné práce rovnakého alebo podobného charakteru musia obsahovať rekonštrukciu v podobnom rozsahu a obdobného charakteru ako je rozsah a charakter rekonštrukčných prác ako je predmet zákazky.
Zoznamom musí byť preukázaná realizácia minimálne 3 stavebných prác rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky, každá v min. hodnote 200 000 EUR bez DPH , pričom min. 1 stavebná práca je v hodnote 500 000 EUR bez DPH za obdobie posledných 60 mesiacov predchádzajúcich dňu uverejnenia tejto zákazky vo Vestníku VO.
2) Podľa § 28 ods. 1 písm. c) zákona o verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ požaduje predloženie certifikátu systému riadenia kvality zodpovedajúceho EN ISO 9001:2009 v oblasti renovácie a obnovy NKP (v súlade so zákonom o obnove a ochrane kultúrnych pamiatok č. 49/2002). Verejný obstarávateľ uzná aj rovnocenné osvedčenie vydané príslušnými orgánmi členských štátov, resp. prijme aj iné dôkazy predložené úspešným uchádzačom o zabezpečení systému riadenia kvality, avšak musia byť rovnocenné opatreniam na zabezpečenie kvality podľa požiadaviek na vystavenie príslušného certifikátu.
3) Podľa § 28 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ požaduje preukázať týmito osobami:
3.1 min. 1 osoba zodpovedná za vedenie stavebných prác:
a) minimálne 5 rokov odbornej praxe stavbyvedúceho,
b) minimálne 2 skúsenosti v pozícii stavbyvedúceho pri rekonštrukcii národnej kultúrnej pamiatky zapísanej v registri nehnuteľných kultúrnych pamiatok v minimálnej investičnej hodnote 500 000 E UR bez DPH.
Splnenie požadovaných predpokladov uchádzač preukáže predložením:
I) profesijného životopisu stavbyvedúceho,
II) úradne overenej kópie dokladu o odbornej spôsobilosti stavbyvedúceho na vybrané činnosti podľa zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov (resp. ekvivalentnej legislatívy pôvodu odborne spôsobilej osoby, prípadne uchádzača),
III) zoznamu stavebných prác, na ktorých pôsobil v pozícii stavbyvedúci, ktorým dokladuje min. 2 skúsenosti podľa písm. b) tohto bodu.
3.2 min. 1 osoba s odbornou spôsobilosťou reštaurátor:
a) minimálne 5 rokov odbornej praxe v pozícii reštaurátora so špecializáciou na:
- S6 Reštaurovanie kamenných polychrómovaných sôch, kamenných architektonických článkov, muriva a nadväzujúcich omietok v interiéroch a exteriéroch objektov historickej architektúry;
- M1 Reštaurovanie nástennej maľby, historickej omietky a muriva v interiéroch a exteriéroch historickej architektúry
Splnenie požadovaných predpokladov uchádzač preukáže predložením:
I) profesijného životopisu osoby,
II) úradne overenej kópie dokladu o odbornej spôsobilosti/osvedčenia o autorizácii Komorou reštaurátorov (alebo ekvivalent), osvedčenie na požadované špecializácie.
III) zoznamu stavebných prác, na ktorých sa osoba podieľala v pozícii reštaurátor za posledných 5 rokov.
Požadované špecializácie (S6 a M1) na reštaurátora môžu byť vydokladované aj dvomi expertami/reštaurátormi.
4) Podľa § 28 ods. 1 písm. h) zákona o verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ požaduje predložiť úradne overenú kópiu platného certifikátu systému environmentálneho manažérstva zodpovedajúceho EN ISO 14 001 v oblasti renovácie a obnovy NKP (v súlade so zákonom o obnove a ochrane kultúrnych pamiatok č. 49/2002). Verejný obstarávateľ uzná aj rovnocenné certifikáty vydané orgánmi z členských štátov, resp. prijme aj iné dôkazy predložené uchádzačom o zabezpečení systému environmentálneho manažérstva, avšak musia byť rovnocenné opatreniam na zabezpečenie environmentálneho manažérstva podľa požiadaviek na vystavenie príslušného certifikátu.
Vyhradené zákazky pre chránené dielne alebo chránené pracoviská
Nie
ODDIEL IV. POSTUP
IV.1.
Kritériá na vyhodnotenie ponúk
IV.1.1.
Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Voľba
Najnižšia cena
IV.1.2.
Použije sa elektronická aukcia
Áno
IV.2.
Administratívne informácie
IV.2.1.
Evidenčné číslo spisu, ktoré pridelil verejný obstarávateľ/ obstarávateľ
MKSR-09/2014
IV.2.2.
Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dá tum a čas: 15.08.2014 10:00
Úhrada za súťažné podklady
Uvedte
Nie
IV.2.3.
Lehota na predkladanie ponúk
Dá tum a čas: 15.08.2014 10:00
IV.2.4.
Podmienky otvárania ponúk
Dá tum a čas: 15.08.2014 10:30
Miesto :
Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky, Nám. SNP 33, 813 31 Bratislava - Staré Mesto
Osoby oprávnené zúčastniť sa na otváraní ponúk :
Otváranie ponúk je neverejné
ODDIEL VI. DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
VI.1.
Zákazka sa týka projektu /programu financovaného z fondov EÚ
Áno
Ak áno, uviesť odkaz na projekt (projekty) a/alebo program (programy):
Regionálneho operačného programu, Prioritná os: 3. Posilnenie kultúrneho potenciálu regiónov a rozvoj cestovného ruchu , Opatrenie 3.1 Posilnenie kultúrneho potenciálu regiónov, kód výzvy ROP-3.1-2013/01
VI.2.
Ďalšie doplňujúce informácie
Ministerstvo kultúry SR ako verejny obstarávateľ podľa § 6 ods. 1 písm. a) zákona č. 25/2006 Z.z. o verejnom obstarávaní, obstaráva dany predmet zákazky podľa § 10 cit. zákona o VO pre iného verejného obstarávateľa, organizáciu v zriaďovateľskej pôsobnosti Ministerstva kultúry SR: Slovenská národná galéria, Riečna 1, 815 13 Bratislava, dočasné pracovisko Hurbanove kasárne, Kollárovo nám. 10, 811 07 Bratislava, ktorá je verejnym obstarávateľom podľa § 6 ods. 1 písm. d) cit. zákona o VO a s ktorou bude Zmluva uzatvorená.
Ministerstvo kultúry SR realizuje predmetné verejné obstarávanie prostredníctvom systému elektronického verejného obstarávania (www.evo.gov.sk), kde budú záujemcom po úspešnej registrácii sprístupnené súťažné podklady.
Pre túto verejnú súťaž verejny obstarávateľ použije systém Elektronického verejného obstarávania len na:
- fázu poskytovania súťažnych podkladov, doplňujúcich podkladov alebo inej sprievodnej dokumentácie,
- fázu vysvetľovania, t. j. elektronického predkladania žiadostí o vysvetlenie požiadaviek uvedenych vo výzve na predkladanie ponúk , podmienok účasti vo verejnom obstarávaní, súťažnych podkladov, informatívneho dokumentu alebo inej sprievodnej dokumentácie; resp. poskytnutia súvisiaceho vysvetlenia a žiadostí záujemcov/uchádzačov zo strany verejného obstarávateľa.
Pre fázu predkladania ponúk verejny obstarávateľ nepoužije systém Elektronického verejného obstarávania. Uchádzač predloží ponuku v písomnej listinnej podobe v uzavretom obale označenom podľa bodu IV.1 súťažnych podkladov osobne, alebo ju zašle poštovou zásielkou na adresu kontaktnej osoby v bode IV.2 súťažnych podkladov v lehote na predkladanie ponúk podľa bodu IV.2.2. súťažnych podkladov.
K prepočtu cudzej meny na EUR sa použije kurz Európskej centrálnej banky platný ku dňu zverejnenia výzvy na predkladanie ponúk vo Vestníku verejného obstarávania.
Vyžaduje sa predloženie originálov alebo úradne osvedčených kópií všetkých vyššie spomínaných dokladov uvedených, pokiaľ nie je uvedené inak.
Náklady spojené s účasťou v tejto podlimitnej zákazke znášajú záujemcovia/uchádzači v plnej výške bez akéhokoľvek nároku voči verejnému obstarávateľovi.
Ak uchádzačom bude skupina dodávateľov musí stanoviť lídra skupiny dodávateľov. Všetci členovia takejto skupiny dodávateľov musia udeliť plnomocenstvo jednému z členov skupiny dodávateľov konať v mene všetkých členov skupiny dodávateľov a prijímať pokyny v tomto verejnom obstarávaní.
Úspešný uchádzač je povinný strpieť výkon kontroly/auditu/overovania súvisiaceho s uskutočňovaným predmetom zmluvy kedykoľvek počas platnosti a účinnosti zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku pre projekt a to oprávnenými osobami, ktorými sú najmä poskytovateľ a ním poverené osoby, Najvyšší kontrolný úrad SR, príslušná správa finančnej kontroly, Certifikačný orgán a nimi poverené osoby, Orgán auditu, jeho spolupracujúce orgány a nimi poverené osoby, splnomocnení zástupcovia Európskej Komisie a Európskeho dvora audítorov, osoby prizvané orgánmi, ktoré sú uvedené ako oprávnené osoby v súlade s príslušnými právnymi predpismi SR a ES, a poskytnúť im všetku potrebnú súčinnosť.
Verejný obstarávateľ podlimitnú zákazku zruší, ak ani jeden uchádzač nesplní podmienky účasti vo verejnom obstarávaní, alebo nedostane ani jednu ponuku, alebo ani jedna z predložených ponúk nebude zodpovedať požiadavkám určeným podľa § 34 zákona o verejnom obstarávaní a uchádzač neuplatní žiadosť o nápravu v lehote podľa § 136 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní a nepodá námietky v lehote podľa § 138 ods. 5 zákona o verejnom obstarávaní, alebo jej zrušenie nariadi Úrad pre verejné obstarávanie SR. Ak sa zmenili okolnosti, za ktorých sa podlimitná zákazka vyhlásila, alebo ak nebolo predložených viac, než dve ponuky, verejný obstarávateľ môže použitý postup zadávania zákazky zrušiť.
V prípade, ak budú všetky hodnotené ponuky presahovať predpokladanú hodnotu predmetu zákazky, verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo neprijať ani jednu ponuku a podlimitnú zákazku v zmysle § 46 ods. 1 písm. c) zákona o verejnom obstarávaní zrušiť.
1.Predzmluvné podmienky:
Verejný obstarávateľ požaduje ku podpisu zmluvy s úspešným uchádzačom predložiť od úspešného uchádzača poistnú zmluvu s poisťovňou, v ktorej úspešný uchádzač uzatvoril stavebno-montážne poistenie tzv. CAR/EAR poistenie, pričom toto poistenie bude kryť škody nielen na diele do hodnoty zmluvy o dielo, ale aj hodnotu okolitého majetku verejného obstarávateľa, do poistnej výšky min. 300 000 EUR. Po uzatvorení tejto poistnej zmluvy sa vyžaduje bezodkladné predloženie overenej fotokópie poistnej zmluvy. Účinnosť poistnej zmluvy musí byť platná minimálne na lehotu realizácie zákazky.
2.Verejný obstarávateľ neposkytne úspešnému uchádzačovi zálohy ani preddavky na uskutočnenie stavebných prác.
Zhotoviteľ (víťazný uchádzač) bude fakturovať jednou faktúrou (konečná) po odovzdaní a prevzatí Diela, na základe Objednávateľom (verejným obstarávateľom) poverenej osoby technickým dozorom Objednávateľa odsúhlaseného súpisu skutočne vykonaných prác a dodávok a zisťovacieho protokolu za obdobie výstavby.
Zmluva na realizáciu stavebných prác na prípadné ďalšie nepredvídateľné stavebné náklady a rekonštrukčné práce v rámci plnenia predmetu zákazky bude uzatvorená osobitným postupom priameho rokovacieho konania podľa § 58 ods.1 písm. j) zákona o verejnom obstarávaní. Opcia na realizáciu naviac prác je započítaná do predpokladanej hodnoty zákazky,
VI.3.
Dátum odoslania tejto výzvy
24.07.2014