VÝZVA NA PREDKLADANIE PONÚK
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1) NÁZOV A ADRESY
Bratislavský samosprávny kraj
IČO: 36063606
Sabinovská 16, 82005 Bratislava - mestská časť Ružinov
Slovensko
Kontaktná osoba: Mgr. Veronika Petrovská
Telefón: 421 248264213
Email: veronika.petrovska@region-bsk.sk
Webové sídlo (internetová adresa)
Adresa stránky profilu kupujúceho (URL): http://http://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-profilov/zakazky/2750
Hlavná adresa(URL): http://http://www.region-bsk.sk
I.3) KOMUNIKÁCIA
Súťažné dokumenty sú dostupné priamo a úplne bez obmedzení či poplatkov
http://www.evo.gov.sk
Ďalšie informácie možno získať na adrese
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Adresa (URL): http://www.evo.gov.sk
I.4) DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa Regionálny alebo miestny orgán
I.5) HLAVNÁ ČINNOSŤ
vyššia územná samospráva
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
II.1) ROZSAH OBSTARÁVANIA
II.1.1) Názov
Údržba cykloturistických trás na území BSK na roky 2018 - 2020
Referenčné číslo: 07385/2018/VO
II.1.2) Hlavný kód CPV
50230000-6
II.1.3) Druh zákazky
II.1.4) Stručný opis
Zabezpečenie Údržby cykloturistických trás na území Bratislavského samosprávneho krajav zmysle STN 01 8028 Cykloturistické značenie v rozsahu 1.Činnosti pravidelnej údržby údržba značenia legálne vyznačených cykloturistických trás, obnova maľovaného značenia, obnova náterov starých cyklosmerovníkov, realizácia činnosti v rozsahu údržby prvkov cykloturistického značenia v zmysle STN 01 8028 Cykloturistické značenie, cykloturistickej infraštruktúry a stojanov na mapy na vybraných trasách v dĺžke min.410km
2.Činnosti nepravidelnej údržby rekognoskácia cykloturistických trás v teréne, GPS zameranie navrhovaných cykloturistických trás, spracovanie zjednodušenej dokumentácie cykloturistických trás, legalizačné konanie k cykloturistickým trasám, údržba a doplnenie chýbajúcich, poškodených a odcudzených prvkov cykloturistickej orientácie v zmysle STN 01 8028 Cykloturistické značenie, odstraňovanie škôd v prípade kalamitných situácií bude realizovať na cykloturistických trasách BSK v dĺžke max.50km vrátane nového značenia: spracovanie dokumentácie, povoľovací proces, vyznačenie nových legálne povolených cykloturistických trás a náučných cykloturistických trás, nové maľované značenie, odsadenie nových cyklosmerovníkov, výroba a osadenie nových prvkov cykloturistickej orientácie v zmysle STN 01 8028 Cykloturistické značenie. Podrobný opis predmetu zákazky je uvedený v súťažných podkladoch.
II.1.5) Celková predpokladaná hodnota
84 846,85 EUR bez DPH
II.1.6) Informácie o častiach
II.2) OPIS
II.2.2) Dodatočné kódy CPV
71300000-1
71320000-7
71315000-9
II.2.3) Miesto dodania
Kód NUTS
SK0
Hlavné miesto dodania alebo plnenia
Bratislavský samosprávny kraj
II.2.4) Opis obstarávania
Predmetom zákazky je zabezpečenie pravidelnej a nepravidelnej údržby cykloturistických trás na území Bratislavského samosprávneho kraja v rozsahu podľa súťažných podkladov.
II.2.5) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Cena
II.2.6) Predpokladaná hodnota
84 846,85 EUR bez DPH
II.2.7) Dĺžka trvania zákazky alebo rámcovej dohody
Trvanie v mesiacoch: 36
II.2.10) Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty: Nie
II.2.13) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie: Nie
II.2.14) Doplňujúce informácie
V zákazke sa bude posudzovať celková cena za predpokladaný rozsah poskytovaných služieb pravidelnej údržby, pričom predmetom zákazky je aj poskytovanie služieb nepravidelnej údržby, ktorej presný rozsah nie je možné určiť.
Rámcová dohoda bude uzatvorená na celú sumu finančného krytia, a to na roky 2018 - 2020 alebo do vyčerpania finančného krytia podľa toho, ktorá skutočnosť nastane skôr.
ODDIEL III: OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1) PODMIENKY ÚČASTI
III.1.1) Osobné postavenie vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok: Vyžaduje sa splnenie podmienok uvedených v §32 ods. 1 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len "zákon" alebo "ZVO").Uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní podľa § 32 ods. 2 alebo § 152 zákona. V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená vo verejnom obstarávaní, sa požaduje preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne. Splnenie predmetných podmienok účasti podľa § 32 ods. 1 písm. e) zákona preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
Splnenie podmienok účasti môže uchádzač preukázať vyplneným jednotným európskym dokumentom (JED) podľa § 39 ods. 1 zákona, pričom z uchádzačom predloženého predmetného dokumentu musí byť jednoznačne zrejmé, že rozsahom, obsahom aj spôsobom spĺňa podmienky účasti preukazované jednotným európskym dokumentom, ku dňu predkladania ponúk a je schopný túto skutočnosť preukázať.
III.1.2) Ekonomické a finančné postavenie
Zoznam a krátky opis podmienok, odôvodnenie primeranosti každej určenej podmienky: § 33 ods. 1 písm. a) zákona - vyjadrením banky alebo pobočky zahraničnej banky

Odôvodnenie - Verejný obstarávateľ skúma schopnosti uchádzača plniť si finančné záväzky voči finančným inštitúciám. Požiadavka predložiť vyjadrenie banky/bánk o schopnosti uchádzača plniť svoje finančné záväzky je primeraná a jej potreba zahrnutia sleduje cieľ vybrať schopného uchádzača pre vykonávanie služieb, ktorý si plní všetky svoje záväzky včas a riadne.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Verejný obstarávateľ požaduje predloženie vyjadrenia alebo ekvivalentného dokladu od banky alebo pobočky zahraničnej banky alebo zahraničnej banky (banka) v ktorej má uchádzač vedený účet, o schopnosti uchádzača plniť finančné záväzky, ktoré/ý musí obsahovať informáciu o tom, že uchádzač nie je v nepovolenom debete, v prípade splácania úveru, dodržuje splátkový kalendár a, že jeho bežný účet nie je a nebol predmetom blokácie (na základe súdneho rozhodnutia, alebo v súvislosti s exekučným konaním) alebo exekúcie. Toto vyjadrenie sa musí vzťahovať na obdobie predchádzajúcich troch rokov, resp. na obdobie, za ktoré sú údaje dostupné v závislosti od vzniku, alebo začatia prevádzkovania činnosti/zriadenia účtu. Za predchádzajúce obdobie sa pre účely tejto zákazky považujú tri roky predchádzajúce dňu odoslania výzvy na zverejnenie vo Vestníku verejného obstarávania. K vyjadreniu banky/bánk alebo ekvivalentnému/ým dokladu/om uchádzač zároveň predloží čestné vyhlásenie podpísané štatutárnym orgánom uchádzača, že nemal a nemá vedené účty ani záväzky v inej/ých banke/ách ako tej/tých, od ktorej/ktorých predložil vyššie uvedené potvrdenie/a resp. ekvivalentný/é doklad/y.
III.1.3) Technická a odborná spôsobilosť
Zoznam a krátky opis podmienok, odôvodnenie primeranosti každej určenej podmienky: § 34 ods. 1 písm. a) zákona - zoznamom dodávok tovaru alebo poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; dokladom je referencia, ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona
Odôvodnenie primeranosti - Vzhľadom na predpokladanú hodnotu zákazky, rozsah a zložitosť predmetu zákazky je potrebné, aby mal uchádzač skúsenosti s poskytovaním služieb rovnakého alebo podobného charakteru aspoň v jednom prípade, osobitne pri poskytovaní služieb podobného charakteru na komunikáciách,ktoré spadajú do JKSO: 822 2 - KOMUNIKÁCIE POZEMNÉ / KS: 211 - Cestné komunikácie a miestne komunikácie podľa vyhlášky č. 323/2010 Z. z. Štatistického úradu Slovenskej republiky, ktorou sa vydáva Štatistická klasifikácia stavieb alebo ktoré spadajú do klasifikácie podľa ekvivalentných právnych predpisov vydaných podľa členských štátov Európskej únie.

Požadovaný zoznam poskytnutých služieb má garantovať odborné a kvalitné plnenie zákazky, ako aj preukázanie skúsenosti uchádzača s poskytnutím služieb rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky. Minimálna požadovaná úroveň štandardov bola stanovená s prihliadnutím na predpokladaný finančný objem, rozsah a charakter predmetu zákazky.

§ 34 ods. 1 písm. g) zákona - Údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov uchádzača, ktorí budú zodpovední za riadenie stavebných prác, a to:
- požadovaný preukaz(certifikát) zamestnanca,
- profesijné životopisy vrátane praktických skúseností zamestnancov uchádzača, ktorí budú zodpovední za riadne plnenie predmetu zákazky. Profesijný životopis musí obsahovať: titul, meno a priezvisko; údaje o priebehu vzdelania zamestnanca; absolvované školenia; história zamestnania (zamestnávateľ, trvanie pracovného pomeru, pozícia ktorú zamestnanec zastával), zoznam zmlúv, z ktorých vyplýva splnenie praktickej skúsenosti vo vyššie uvedenej oblasti; dátum a podpis zamestnanca.
Odôvodnenie primeranosti - Verejný obstarávateľ požadovaním tejto podmienky účasti na riadiacich zamestnancov skúma schopnosť uchádzača poskytnúť požadovaný predmet zákazky prostredníctvom riadiacich zamestnancov a zamestnancov poverených plnením predmetu zmluvy, ktorí sa budú podieľať na plnení predmetu tejto zákazky. Primeraná odborná prax a príslušný preukaz (certifikát)požadovaného riadiaceho zamestnanca majú preukázať jeho odbornú spôsobilosť v predmete zákazky.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: § 34 ods. 1 písm. a) zákona - K podmienke podľa § 34 ods. 1 písm. a) zákona sa vyžaduje uviesť údaje minimálne o jednej zákazke o poskytnutých službách za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia tohto verejného obstarávania, predmetom ktorej boli služby rovnakého alebo podobného charakteru ako sú požadované výkony týkajúce sa údržby cyklotrás alebo iných miestnych komunikácií vrátane osádzania dopravného, turistického alebo cykloturistického značenia a mapovania terénu, v minimálnej hodnote 30 000,00 EUR bez DPH a o jednej zákazke, v ktorej cena za služby podobného charakteru ako je predmet tejto zákazky poskytnuté uchádzačom predstavovala sumu v minimálnej hodnote 15 000,00 EUR bez DPH.
Za stavbu podobného charakteru sa považujú stavby, ktoré spadajú do JKSO: 822 2 - KOMUNIKÁCIE POZEMNÉ / KS: 211 - Cestné komunikácie a miestne komunikácie podľa vyhlášky č. 323/2010 Z. z. Štatistického úradu Slovenskej republiky, ktorou sa vydáva Štatistická klasifikácia stavieb alebo ktoré spadajú do klasifikácie podľa ekvivalentných právnych predpisov vydaných podľa členských štátov Európskej únie.
Za služby podobného charakteru sa v tomto prípade považujú služby v rozsahu výkonov: rekognoskácia, zameranie navrhovaných cykloturistických trás (cestných alebo miestnych komunikácií), legalizačné konanie, údržba a doplnenie chýbajúcich, odcudzených, poškodených prvkov cykloturistickej orientácie alebo dopravného značenia, odstraňovanie škôd na komunikáciách v prípade kalamitných situácií, realizácia maľovaného značenia, a to podľa súčasne platných právnych predpisov vrátane zohľadnenia súčasných normatívov pre požadované práce a služby platných v čase uvedenia do užívania.

Zoznam služieb má obsahovať:
a) identifikáciu odberateľa a kontakt na odberateľa,
b) názov a stručný opis predmetu zákazky,
c) zmluvnú cenu zákazky bez DPH v EUR,
d) lehotu uskutočnenia prác,
Ak budú v zmluvnej cene zákazky (v referenčnom liste) zarátané aj iné služby alebo činnosti ako požadované, uchádzač je povinný vyčísliť a uviesť cenu len za služby rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky uvedený v tomto bode.

§ 34 ods. 1 písm. g) zákona - Riadiaci zamestnanec - osoba zodpovedná za značenie, počet min. 1:
- preukaz značkára vydaný Slovenským cykloklubom na základe certifikácie Slovenského cykloklubu Ministerstva školstva SR alebo ekvivalentné oprávnenie vydané podľa platných a účinných predpisov členských štátov Európskej únie.
-minimálne 3-ročná preukázateľná odborná prax na pozícii: značkár cykloturistických chodníkov, preukáže životopisom, alebo
-minimálne jedna (1) preukázateľná praktická skúsenosť na pozícii: značkár v obdobnej zákazke ako je táto zákazka, ktorej predmetom bolo vyznačenie min. 100 km cyklotrás v zmysle STN01 8028 Cykloturistické značenie.

Za služby podobného charakteru sa v tomto prípade považujú služby v rozsahu výkonov: rekognoskácia, zameranie navrhovaných cykloturistických trás (cestných alebo miestnych komunikácií), legalizačné konanie, údržba a doplnenie chýbajúcich, odcudzených, poškodených prvkov cykloturistickej orientácie alebo dopravného značenia, odstraňovanie škôd na komunikáciách v prípade kalamitných situácií, realizácia maľovaného značenia, a to podľa súčasne platných právnych predpisov vrátane zohľadnenia súčasných normatívov pre požadované práce a služby platných v čase uvedenia do užívania.

Ak bude uchádzač preukazovať technickú alebo odbornú spôsobilosť kapacitami inej osoby, predloží zmluvu uzatvorenú medzi uchádzačom a touto osobou podľa § 34 ods. 3 zákona.
III.2) PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.2.2) Podmienky vykonania zákazky
V zákazke sa bude posudzovať celková cena za predpokladaný rozsah poskytovaných služieb pravidelnej údržby, pričom predmetom zákazky je aj poskytovanie služieb nepravidelnej údržby, ktorej presný rozsah nie je možné určiť.

Z uvedeného dôvodu sa od uchádzačov bude požadovať vyplnenie jednotkových cien pre nepravidelnú údržbu, pričom jednotkové ceny (ceny za 1 jednotku požadovaných služieb) musia byť plne v súlade s cenami pre pravidelnú údržbu.

Zhotoviteľ je povinný začať s výkonom e-mailom objednaných výkonov najneskôr do 5 pracovných dní odo dňa doručenia objednávky.

V závislosti od nasčítavaného rozsahu objednaných opráv v zmysle tohto bodu a na ne vynaložených finančných prostriedkov môže objednávateľ v priebehu roka, z dôvodu neprekročenia dohodnutej maximálnej ceny predmetu plnenia Rámcovej dohody, znížiť alebo zvýšiť rozsah výkonov plánovanej údržby, najneskôr však do 30.9. príslušného kalendárneho roka.
III.2.3) Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky
ODDIEL IV: POSTUP
IV.1) OPIS
IV.1.3) Informácie o rámcovej dohode
IV.2) ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.2.2) Lehota na predkladanie ponúk
Dá tum a čas: 02.08.2018 10:00
IV.2.6) Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Po nuka musí platiť do: 31.12.2018
IV.2.7) Podmienky na otváranie ponúk
Dá tum a čas: 02.08.2018 11:00
Miesto: Bratislavský samosprávny kraj, Sabinovská 16, 820 05 Bratislava
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.2) INFORMÁCIE O ELEKTRONICKOM RIADENÍ PRÁCE
VI.3) DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
1.V prípade, že uchádzač využije na preukázanie finančného a ekonomického postavenia a technickej alebo odbornej spôsobilosti zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah v čase podania ponuky, je uchádzač povinný verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva. Túto skutočnosť preukáže uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie alebo technickú alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Táto osoba musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia okrem § 32 ods. 1 písm. e) zákona a nesmú u nej existovať dôvody na vylúčenie podľa §40 ods. 6 písm. a) až h) a ods. 7. V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená na verejnom obstarávaní, požaduje sa preukázanie splnenia podmienok účasti podľa tohto bodu za všetkých členov skupiny spoločne.

2.Splnenie podmienok účasti môže uchádzač preukázať vyplneným jednotným európskym dokumentom (JED) podľa § 39 ods. 1 zákona, pričom z uchádzačom predloženého predmetného dokumentu musí byť jednoznačne zrejmé, že rozsahom, obsahom aj spôsobom spĺňa podmienky účasti preukazované jednotným európskym dokumentom, ku dňu predkladania ponúk a je schopný túto skutočnosť preukázať. Verejný obstarávateľ uvádza, že obmedzuje informácie požadované na podmienky účasti (týkajúce sa časti IV: Podmienky účasti oddiel A až D jednotného európskeho dokumentu) na jednu otázku, s odpoveďou áno alebo nie (Globálny údaj pre všetky podmienky účasti), t.j. či hospodárske subjekty spĺňajú všetky požadované podmienky účasti, týkajúce sa ekonomického a finančného postavenia a technickej alebo odbornej spôsobilosti.

3.Úspešný uchádzač, jeho subdodávatelia a osoby, ktoré majú povinnosť podľa § 2 zákona č. 315/2016 o registri partnerov verejného sektora a o zmene a doplnení niektorých zákonov, musia byť zapísaní v registri partnerov verejného sektora.

4.Verejný obstarávateľ požaduje zábezpeku ponuky vo výške 2 800 EUR. Podmienky sú uvedené v súťažných podkladoch.

5.Verejný obstarávateľ pri zadávaní zákazky stanovuje elektronickú komunikáciu, ktorá sa realizuje prostredníctvom systému elektronického verejného obstarávania (systém EVO) - https://evo.gov.sk. Postup je upravený v príručke pre záujemcu/uchádzača - Príručka EVO pre Záujemcu/ Uchádzača - Podlimitná zákazka bez využitia elektronického trhoviska, ktorá je zverejnená na stránke portálu EVO https://evo.gov.sk . Pre účasť v tejto zákazke je potrebné, aby sa záujemca zaregistroval prostredníctvom systému EVO do zákazky, ktorá je zverejnená na portáli EVO (https://evo.gov.sk) pod číslom 45.04 a pod názvom Oprava striech na budovách školy.

6. Verejný obstarávateľ nepožaduje obhliadku miesta plnenia, ale odporúča záujemcom jej vykonanie. Všetky cyklotrasy na území Bratislavského samosprávneho kraja sú verejne prístupné.

7. V prípade, ak uchádzač ku dňu predkladania ponuky nie je platcom DPH, avšak po uzatvorení zmluvného vzťahu sa ním stane, nemá nárok na zvýšenie celkovej ceny predmetu zákazky, t. j. v prípade zmeny postavenia uchádzača na platcu DPH, sú ním predložené celkové ceny konečné a nemenné a budú považované za cenu na úrovni s DPH.
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
13.07.2018