Úvod
Oznámenie o vyhlásení VO
Prihlásenie
Portál EVO
Serverový čas
Čakám na serverový čas.
júl
19
Lehota vysvetľovania
07/19/2018
03:30:00 PM CEDT
aug
1
Lehota na ponuky
08/01/2018
09:00:00 AM CEDT
aug
1
Lehota na otváranie
08/01/2018
10:00:00 AM CEDT
OZNÁMENIE O VYHLÁSENÍ VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1)
NÁZOV A ADRESY
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky
Vnútroštátne identifikačné číslo:
30416094
Námestie slobody 6, 81005 Bratislava - mestská časť Staré Mesto
Kód NUTS:
SK0
Slovensko
Kontaktná osoba:
Viera Holecová
Telefón:
421 259494111
Email:
viera.holecova@mindop.sk
Webové sídlo (internetová adresa)
Hlavná adresa(URL):
http://www.mindop.sk
I.3)
KOMUNIKÁCIA
Súťažné dokumenty sú dostupné priamo a úplne bez obmedzení či poplatkov
http://www.uvo.gov.sk/profily/-/profil/pdetail/2305
Ďalšie informácie
Ďalšie informácie možno získať na:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Ponuky alebo žiadosti o účasť sa musia zasielať elektronicky
Adresa (URL):
http://www.evo.gov.sk
I.4)
DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa:
Ministerstvo alebo iný štátny orgán vrátane jeho regionálnych alebo miestnych útvarov
I.5)
HLAVNÁ ČINNOSŤ
Všeobecné verejné služby
ODDIEL II: PREDMET
II.1)
ROZSAH VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
II.1.1)
Názov:
Upratovacie služby
Referenčné číslo:
A/2018/D910/3
II.1.2)
Hlavný kód CPV
90910000-9
II.1.3)
Druh zákazky
Služby
II.1.4)
Stručný opis:
Predmetom zákazky je zabezpečenie upratovania a čistenia kancelárskych a prevádzkových priestorov v objektoch v správe verejného obstarávateľa. Objekty sa nachádzajú v Bratislave, v Košiciach, v Žiline a v Banskej Bystrici.
II.1.5)
Celková odhadovaná hodnota
326 400,00
EUR
bez DPH
II.1.6)
Informácie o častiach
Táto zákazka sa delí na časti:
Nie
II.2)
OPIS
II.2.2)
Dodatočné kódy CPV
90911200-8
90919000-2
90919100-3
II.2.3)
Miesto vykonania
Kód NUTS:
SK0
Hlavné miesto dodania alebo plnenia:
Bratislava, Banská Bystrica, Žilina, Košice
II.2.4)
Opis obstarávania:
Predmetom zákazky je zabezpečenie upratovania a čistenia kancelárskych a prevádzkových priestorov v objektoch v správe verejného obstarávateľa.
1.administratívna budova, Námestie slobody 6, Bratislava
2.administratívna budova, Lamačská cesta 8, Bratislava
3.SCR Banská Bystrica, Nám. Ľudovíta Štúra č.1
4.ÚVZ Žilina, Ul. 1. mája 34
5.ÚVZ Košice, Štefánikova 50/A
6.Dopravný úrad Košice, Štefánikova 60
7.ÚVZ Žilina (budova TEXTIL Žilina) Hviezdoslavova 48
8.SCR Košice, Letná 45
Predmet zákazky je bližšie špecifikovaný v súťažných podkladoch.
Odôvodnenie nerozdelenia na časti podľa § 28 ods.3 ZVO:
Verejný obstarávateľ sa na základe porovnania výhod a nevýhod rozdelenia zákazky na časti rozhodol obstarať upratovacie a čistiace služby v celku vzhľadom na hospodárnosť vynaložených prostriedkov a administratívno - formálne zabezpečenie na obstaranie daných služieb. Ťažiskom upratovacích a čistiacich služieb sú administratívne priestory v Bratislave s celkovou podlahovou plochou 25 441 m2, pričom priestory verejného obstarávateľa umiestnené v Banskej Bystrici, Košiciach a Žiline predstavujú celkovú podlahovú plochu 588 m2 čo je v porovnaní s plochou v administratívnych priestoroch v Bratislave malé percento a taktiež aj z hľadiska finančného vyjadrenia nepodstatné. Táto skutočnosť bola zohľadnená aj pri stanovení podmienok účasti týkajúce sa technickej alebo odbornej spôsobilosti, kde požadujeme objektového vedúceho, ktorý má skúsenosti s koordináciou činností vo viacerých prevádzkových/administratívnych budovách v rôznych miestach plnenia.
II.2.5)
Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Cena
II.2.6)
Odhadovaná hodnota
326 400,00
EUR
bez DPH
II.2.7)
Dĺžka trvania zákazky, rámcovej dohody alebo dynamického nákupného systému
Obdobie:
v mesiacoch (od zadania zákazky)
24
Toto obstarávanie môže byť obnovené:
Nie
II.2.10)
Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty:
Nie
II.2.13)
INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie:
Nie
II.2.14)
Doplňujúce informácie:
Predpokladaná hodnota zákazky uvedená v oznámení o vyhlásení verejného obstarávania je maximálna.Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo zmluvu nepodpísať, ak ponuka úspešného uchádzača bude vyššia ako predpokladaná hodnota zákazky.
ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1)
PODMIENKY ÚČASTI
III.1.1)
Vhodnosť vykonávať profesionálnu činnosť vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok:
Požaduje sa predloženie originálov alebo úradne overených kópií všetkých dokladov uvedených podľa tohto bodu preukazujúcich splnenie podmienok účasti osobného postavenia podľa § 32 ods. 1 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len zákon), ktoré preukazuje podľa § 32 ods. 2 zákona, resp. ods. 4 a ods. 5 zákona. Doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti podľa § 32 ods. 1 je možné nahradiť podľa § 152 zákona potvrdením o zapísaní do zoznamu hospodárskych subjektov.
Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti uvedené v § 32 ods. 1 ZVO. Ich splnenie preukáže podľa § 32 ods. 2, ods. 4, ods. 5, § 152 ods. 1 (zápis do zoznamu hospodárskych subjektov) alebo
§ 152 ods. 3 ZVO.
Zápis do zoznamu hospodárskych subjektov je účinný voči každému VO a údaje v ňom uvedené nie je potrebné v postupoch verejného obstarávania overovať. VO pri vyhodnocovaní splnenia podmienok účasti osobného postavenia overí zapísanie hospodárskeho subjektu v zozname hospodárskych subjektov, ak uchádzač nepredložil doklady podľa § 32 ods. 2, 4 a 5 alebo iný rovnocenný zápis alebo potvrdenie o zápise podľa § 152 ods. 3 ZVO.
Zápis v zozname podnikateľov vykonaný podľa zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní
a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov účinného do 17.04.2016
je zápisom do zoznamu hospodárskych subjektov v rozsahu zapísaných skutočností.
Ak ponuku predkladá skupina dodávateľov, doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti
vo verejnom obstarávaní - osobné postavenie, predloží každý člen skupiny osobitne. Splnenie podmienky účasti podľa § 32 ods. 1 písm. e) ZVO preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
Verejný obstarávateľ vylúči z verejného obstarávania uchádzača alebo záujemcu, ak na základe dôveryhodných informácií má dôvodné podozrenie, že uchádzač alebo záujemca uzavrel v danom verejnom obstarávaní s iným hospodárskym subjektom dohodu narúšajúcu hospodársku súťaž - podľa § 40 ods. 6 písm. g) ZVO.
III.1.2)
Ekonomické a finančné postavenie
Zoznam a krátky opis kritérií výberu:
Požaduje sa predloženie originálov alebo úradne overených kópií dokladov podľa § 33 zákona uvedených podľa tohto bodu, vydaných najneskôr k poslednému dňu lehoty určenej na predkladanie ponúk, preukazujúcich splnenie finančného a ekonomického postavenia.
Požadovaný doklad podľa: § 33 ods. 1 písm. a)
Vyjadrením banky alebo pobočky zahraničnej banky
Odôvodnenie požadovanej podmienky a jej úrovne:
Podmienku účasti verejný obstarávateľ určil vo vzťahu k predmetu zákazky za účelom dosiahnuť čestnú hospodársku súťaž medzi poskytovateľmi/dodávateľmi, ktorí sú schopní plniť si svoje záväzky a plniť/dodať predmet zákazky, uchádzač týmto preukáže schopnosť plniť svoje finančné záväzky.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov:
Minimálna požadovaná úroveň:
Požaduje sa predloženie dokladov:
-Vyjadrenie banky/bánk alebo pobočky zahraničnej banky/bánk (bánk vtedy, ak uchádzač má otvorených viac podnikateľských účtov vo viacerých bankách) nie staršie ako 3 mesiace ku dňu lehoty na predkladanie ponúk (ďalej len ,,LPP"), že uchádzač nie je a nebol v posledných troch rokoch od vyhlásenia verejného obstarávania v nepovolenom debete, že si plní voči banke/bankám alebo pobočke/pobočkám všetky záväzky, ktoré vyplývajú zo zriadenia účtu, prípadne z plnenia si záväzkov vyplývajúcich z úverových vzťahov, jeho účet/účty nie sú predmetom exekúcie.
Za vyjadrenie banky, ktorým uchádzač preukazuje splnenie určenej podmienky účasti, sa nepovažuje výpis z účtu.
-Uchádzač spolu s vyjadrením/niami banky/bánk predloží čestné vyhlásenie podpísané štatutárnym zástupcom uchádzača alebo osobou oprávnenou konať za uchádzača, že predložil vyjadrenia všetkých bánk alebo pobočiek zahraničných bánk, v ktorých má vedený/é účet/účty a/alebo záväzky a že v iných bankách nemá vedený/é účet/ účty a/alebo záväzky.
III.1.3)
Technická a odborná spôsobilosť
Zoznam a krátky opis kritérií výberu:
Požaduje sa predloženie originálov alebo úradne overených kópií všetkých dokladov podľa § 34, § 35 a § 36 zákona uvedených podľa tohto bodu, vydaných najneskôr k poslednému dňu lehoty určenej na predkladanie ponúk, preukazujúcich splnenie technickej alebo odbornej spôsobilosti:
Technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť možno preukázať podľa druhu, množstva, dôležitosti alebo využitia dodávky tovaru, stavebných prác alebo služieb jedným alebo niekoľkými z týchto dokladov:
1.Požadovaný doklad podľa: § 34 ods. 1 písm. a) zákona o VO
Uchádzač predloží zoznam poskytnutých služieb, t.j. zabezpečenie upratovacích a čistiacich služieb v administratívnych budovách za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; dokladom je referencia, ak odoberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa ZVO. V zozname uvedie zákazky alebo zmluvy (ďalej len Z), ktorých predmetom bolo poskytnutie služieb rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky.
Odôvodnenie požadovanej podmienky a jej úrovne:
Požaduje sa predloženie dokladov z dôvodu, aby uchádzač preukázal schopnosť a praktické skúsenosti s realizáciou rovnakých alebo podobných služieb ako je predmet zákazky a preukázal spôsobilosť realizácie plnenia v požadovanej kvalite.
2. Požadovaný doklad podľa: § 34 ods. 1 písm. g) zákona o VO
Údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii osôb určených na plnenie zmluvy.
Odôvodnenie požadovanej podmienky a jej úrovne:
Údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo odbornej kvalifikácii majú preukázať skutočnosť, že uchádzač má k dispozícii kvalifikované osoby, a teda schopnosť uchádzača poskytovať odborné plnenie predmetu zákazky na požadovanej kvalitatívnej úrovni.
3.Požadovaný doklad podľa: § 34 ods. 1 písm. h) vo väzbe na § 36 zákona o VO
Certifikát preukazujúci zavedenie opatrení environmentálneho manažérstva.
Odôvodnenie požadovanej podmienky a jej úrovne:
Podmienka účasti sleduje cieľ, aby uchádzač preukázal zabezpečenie ochrany životného prostredia a prevenciu znečisťovania.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov:
1. Minimálna požadovaná úroveň:
Uchádzač preukáže minimálne v súhrnnej výške 300 000 eur s DPH za poskytované služby rovnakého alebo obdobného charakteru ako predmet zákazky (ako napr. upratovacie a čistiace služby), pričom:
-1 Z v celkovej hodnote 200 000 eur s DPH, ktorú poskytoval minimálne v 2 administratívnych budovách súčasne,
-minimálne 1 Z pre 1 hospodársky subjekt v 2 alebo viacerých prevádzkových/ administratívnych budovách alebo v ich častiach súčasne.
Pozn. uvedenú minimálnu požadovanú úroveň môže uchádzač preukázať aj 1 Z.
2.Minimálna požadovaná úroveň:
Uchádzač predloží údaje o odbornej kvalifikácii a odbornej praxi minimálne 1 osoby objektový vedúci, ktorý musí spĺňať:
Požaduje sa, minimálne:
-ukončené stredoškolské vzdelanie s maturitou; preukazuje sa dokladom o ukončení vzdelania
-minimálne 3 roky odbornej praxe na pozícii objektový vedúci v oblasti poskytovania služieb rovnakého alebo obdobného charakteru ako predmet zákazky; preukazuje sa životopisom
-riadil skupinu 10 osôb a koordinoval ich činnosti v minimálne v 2 alebo viacerých prevádzkových/ administratívnych budovách alebo v ich častiach a v 2 rozličných miestach plnenia, t.j. v minimálne v 2 rozličných obciach/mestách; preukazuje sa životopisom.
3.Minimálna požadovaná úroveň:
Uchádzač predloží certifikát ISO 14001 vydaný nezávislou inštitúciou, pričom verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenné osvedčenie vydané príslušnými orgánmi členských štátov Európskej únie alebo medzinárodných noriem, ktorými preukáže, že ním navrhované opatrenia sú rovnocenné opatreniam požadovaného certifikátu. span>
III.2)
PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.2.2)
Podmienky vykonania zákazky:
Na zabezpečenie ponuky sa vyžaduje uloženie zábezpeky vo výške 16 000,00 EUR (slovom šestnásťtisíc euro). Zmluva o poskytovaní upratovacích a čistiacich služieb sa uzatvára na dobu 24 mesiacov odo dňa nadobudnutia účinnosti zmluvy resp. do vyčerpania zmluvnej ceny. Poskytovateľ služby sa podľa Zmluvy o poskytovaní upratovacích a čistiacich služieb musí zaviazať, že tieto služby bude vykonávať o.i. aspoň jeden zdravotne znevýhodnený zamestnanec, ktorý bude schopný vykonávať pridelené úlohy. Poskytovateľ je povinný počas účinnosti tejto Zmluvy zabezpečiť trvanie platnej zmluvy o poistení pre prípad spôsobenia škody pri výkone služby s minimálnym poistným plnením do sumy 50 000,00 eur.
III.2.3)
Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky
Povinnosť uviesť mená a odbornú kvalifikáciu pracovníkov poverených vykonaním zákazky
ODDIEL IV: POSTUP
IV.1)
DRUH POSTUPU
IV.1.1)
Druh postupu
Verejná súťaž
IV.1.8)
Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
Na toto obstarávanie sa vzťahuje dohoda o vládnom obstarávaní:
Áno
IV.2)
ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.2.2)
Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dá tum a čas: 06.08.2018 10:00
IV.2.4)
Jazyk (jazyky), v ktorom (ktorých) možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
SK
IV.2.6)
Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Po nuka musí platiť do: 31.12.2018
IV.2.7)
Podmienky na otváranie ponúk
Dá tum a čas: 06.08.2018 10:00
Miesto:
Ministerstvo dopravy a výstavby SR.
Informácie o oprávnených osobách a otváraní ponúk:
Otvárania ponúk sa môžu zúčastniť osoby oprávnené konať v mene uchádzača v uvedenom termíne v súlade s § 66 ods. 7 zákona (reverzná súťaž), nakoľko vyhodnotenie splnenia podmienok účasti podľa § 40 sa uskutoční po vyhodnotení ponúk podľa § 53 zákona.
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.1)
INFORMÁCIE O OPAKOVANÍ OBSTARÁVANIA
Toto obstarávanie sa bude opakovať:
Nie
VI.3)
DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE:
1.Uchádzač môže predbežne nahradiť doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti určené obstarávateľom Jednotného európskeho dokumentu - JED v zmysle § 39 ZVO. JED je možné nájsť na http://www.uvo.gov.sk/legislativametodika-dohlad/jednotny-europsky-dokument-pre- verejne-obstaravanie-553.html. 2.Podľa § 55 ods. 1 ZVO, doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladajú po vyhodnotení ponúk obstarávateľovi uchádzači, ktorí sa umiestnili na prvom mieste v poradí.
3.Ak uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti prostredníctvom JED v časti IV JED môže vyplniť len oddiel : GLOBÁLNY ÚDAJ PRE VŠETKY PODMIENKY ÚČASTI bez toho, aby musel vyplniť iné oddiely častí IV JED.
4.VO pri zadávaní zákazky stanovuje elektronickú komunikáciu, ktorá sa realizuje prostredníctvom systému EVO - https://evo.gov.sk. Postup je upravený v príručke pre záujemcu/uchádzača - Príručka EVO, pre Záujemcu/Uchádzača-Verejná súťaž (verzia 16.06.2014), ktorá je zverejnená na stránke portálu EVO https://evo.gov.sk v položke menu Príručky. Pre účasť v tejto zákazke je potrebné, aby sa záujemca zaregistroval prostredníctvom systému EVO do zákazky, ktorá je zverejnená na portáli EVO (https://evo.gov.sk) pod číslom 98.03.
5. V prípade, ak v mene podnikateľa sú v zmysle dokladu podľa § 32 ods. 2, písm. e) zákona oprávnené na konanie
viaceré osoby súčasne (vyžadujú sa podpisy viac ako jednej osoby štatutárneho orgánu) alebo žiadosť o účasť
predkladá skupina dodávateľov v zmysle § 37 zákona, vyžaduje sa v tejto súťaži aj predloženie splnomocnenia na
konanie v mene uchádzača/skupiny dodávateľov navonok vystavené v prospech osoby, ktorá v tejto súťaži koná
(registrácia v systéme EVO a predkladanie ponúk).
6. Akékoľvek vysvetľovanie v tejto zákazke sa realizuje elektronicky, a to výlučne prostredníctvom systému EVO.
7 Splnenie každej podmienky účasti týkajúcej sa technickej a odbornej spôsobilosti možno preukázať spôsobom podľa § 34 ods. 3 zákona predložením písomnej zmluvy so záväzkom osoby, ktorá poskytuje kapacity, s preukázaním splnenia podmienok podľa § 32 zákona a neexistencie dôvodov na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. a) až h) a ods. 7 zákona.
8. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa § 32 zákona za každého člena skupiny osobitne a splnenie § 34 zákona spoločne.
9. Verejný obstarávateľ vylúči z verejného obstarávania uchádzača v zmysle § 40 ods. 6 písm. g) ak na základe
dôveryhodných informácií má dôvodné podozrenie, že uchádzač alebo záujemca uzavrel v danom verejnom obstarávaní s iným hospodárskym subjektom dohodu narúšajúcu hospodársku súťaž.
10. Úspešný uchádzač je povinný poskytnúť verejnému obstarávateľovi riadnu súčinnosť potrebnú na uzavretie zmluvy v súlade s § 56 ods. 8.
11. Čestné vyhlásenia alebo dokumenty, kde sa vyžaduje podpis oprávnenej osoby musia byť podpísané štatutárnym orgánom uchádzača (osobou oprávnenou konať spôsobom, ako je to uvedené v obchodnom registri /živnostenskom registri/ rovnocenný register v krajine sídla uchádzača) alebo splnomocnenou osobou konať v jeho mene na základe splnomocnenia podľa platných právnych noriem v krajine sídla uchádzača, a to v origináli alebo úradne osvedčenej kópii.
12. Toto obstarávanie je zamerané na sociálne aspekty.
VI.4)
POSTUPY PRESKÚMANIA
VI.4.1)
Orgán zodpovedný za preskúmanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Ružová dolina 10, P.O.BOX 98
82005
Bratislava
Slovensko
Telefón:
421 250264176
Fax:
421 250264219
Internetová adresa (URL):
http://www.uvo.gov.sk
VI.4.4)
Útvar, od ktorého možno získať informácie o postupe preskúmania
Úrad pre verejné obstarávanie
Ružová dolina 10, P.O.BOX 98
82005
Bratislava
Slovensko
Vnútroštátne identifikačné číslo:
31797903
Telefón:
421 250264176
Fax:
421 250264219
Internetová adresa (URL):
http://www.uvo.gov.sk
VI.5)
DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA:
22.06.2018